2015. július 22., szerda

Költöztetés - hiba #1

Néhány napja volt egy Lasius niger családom, amit át akartam költöztetni egy ytong farmba, hogy a továbbiakban ott növekedjenek.

Eszembe jutott egy módszer, amit eddig még nem próbáltam. Az ötlet egyszerű: melegítsd lassan, fokozatosan a kémcsövet, és amikor túl meleg lesz a hangyáknak, azok el fognak indulni alkalmasabb életfeltételek után. Amikor megtalálják a sötét, hűvös, nedvesített ytongot akkor át fogják költöztetni a családot. 

Ez jól is néz ki a videókon, de nálam nem zajlott le ilyen szépen!

A melegítés során kb 35 foknál lassan elkezdtek megindulni a hangyák. Jólvan, mondom hagyom őket, hagy végezzék a dolgukat. Pár perc múlva hangos üvegcsörömpölésre lettem figyelmes, hát látom, hogy a melegtől felrobbant a kémcső, 2 dolgozó pedig kétségbeesetten keresi az asztalon a többieket. 

Gyors közbelépéssel hangyákat, lárvákat, mindenkit beleraktam a farmba, ahol végre megnyugodhattak. 

Az eredmény: A királynő és a dolgozók átköltöztek ugyan, de a peték és lárvák nagy része vagy elveszett, vagy megégett. 

Hát így vált be nekem ez a melegítéses módszer. Talán ha 35 foknál nem melegít tovább a lámpa, akkor sikerült volna.
A tanulság: Jobb türelmesnek lenni, és megvárni, amíg maguktól átköltöznek! Ha a dolgozók költöztetik át a fiasítást, akkor azt az utolsó hangyáig át is viszik az új helyre, és biztosan nem lesz veszteségünk.


Hangyász


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése